• 09901379584
  • خیابان قاآنی، پاساژ زمرد، طبقه اول، پلاک 124

آیا هر پنجره دوجداره‌ای عایق صوتی است؟

در ابتدا به توضیح مختصری در مورد عایق صوتی می‌پردازیم. دنیای اطراف ما پر از سر و صدا است و اکثر این صداها برای ما خوشایند نیستند و از شنیدن آن‌ها لذت نمی‌بریم. امروزه آلودگی صوتی بخش عمده‌ای از مشکلات زندگی شهری به شمار می‌آید و اثرات مخرب آن در واکنش اجتماعی و سلامت مردم به وضوح قابل مشاهده است. در نتیجه به حداقل رساندن این صداها و رسیدن به آرامش به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است. در این شرایط است که اغلب ساختمان سازان به سراغ استفاده از عایق‌های صوتی مناسب می‌روند.

 

عایق صوت چیست؟

 

به منظور کاهش آلودگی‌های صوتی و جلوگیری از ورود صدا از محیطی به محیط دیگر، باید از پوششی به نام عایق صوت استفاده شود. معمولا صدا از طریق دیوارها، کف و سقف ساختمان منتقل می‌شود که این مساله اتفاق باعث ایجاد امواج صوتی می‌شود.

به منظور جلوگیری از جابه‌جایی صدا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری می‌توان از عایق صوت استفاده کرد. در این رابطه باید گفت، که عایق صوت به معنای استفاده از سقف و دیوارهای بتنی با ضخامت زیاد نیست.

از نظر جذب و کاهش صدا، در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و سازه‌ها دو موضوع بسیار مهم و اساسی وجود دارد. یکی از آن‌ها چگونگی جذب صوت و صدای انتقالی، یعنی همان نوع عایق صوتی که انتخاب می‌شود است و دیگری استفاده از بهترین مواد و مصالح در ساخت ساختمان، یعنی دیوارها، کف، سقف و غیره است.

با توجه به تحقیقاتی که در زمینه عایق‌های صوتی انجام شده است، استفاده از دو تا پنج سانتی‌متر ضخامت عایق صوتی، تاثیر بسیار زیادی در کاهش انتقال صدا دارد. همچنین عایق کردن پنجره‌ها و محیط، عامل بسیار مهمی در صرفه‌جویی انرژی در فصول گرم و سرد سال است و همین عامل باعث شده است، تا تولیدکنندگان به تولید پنجره‌های دوجداره اقدام کنند.

آیا هر پنجره دوجداره‌ای عایق صوتی است؟
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.